05 února 2007

Sekaná v krustě

Před víkendem a na uvítanou mladým Drábkům jsem si dělal chutě podle receptu, který někde vykutala Vlasta. Nejdříve mě zaujaly použité suroviny, protože vepřovou panenku si dokážu představit raději jako medailonky než v mletém mase. Houby jsem jako vložku do sekané také ještě nedával. A balení vychládlé šišky do chlebového těsta jsem vždycky považoval za zbytečné zdržování. Ale tentokrát bylo času dost.
Využil jsem přítomnosti zručného kuchaře a nechal ho pomlít a vypracovat prát, spojku i zapracovat vložky do hmoty. Na řezu na fotografii je dobře vidět kostičky slaniny i houby - pravé lišky.
Na dnech italské kuchyně jsem už dříve nakoupil semolinu a zkusil ji použít místo obvyklé hladké mouky. Zapracoval jsem do ní i drcené lískové oříšky. Těsta jsem udělal trochu víc a nespotřebované jsem nechal pořádně vykynout na plechu. Výsledný bochánek byl nadýchaný, ale dlouho si to na světě neužil.
Sekaná byla, jak vidíte, i pohledná a chutnala skvěle s červeným zelím.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Nejen krásné, ale i chuťově dokonalé. Nutno vyzkoušet.