14 srpna 2007

Dahab a NWR

S jednoletým zpožděním jsme si užili vzájemný dárek k 30. výročí sňatku - pobyt u opravdu teplé vody. Původní březnový termín se posunem změnil na srpnový a tím se i podstatně zvýšily teploty vzduchu a vody. Už při loňské návštěvě se mi zalíbilo v Dahabu a protože jsem se tehdy vrátil v zuboženém stavu, měla Vlasta příležitost prokázat, že v její péči by se mi to nestalo.
K pohybu pod vodou jsem si připojil ještě možnost se celý týden pohybovat mezi profesionálními podvodními fotografy, sledovat je při práci a hlavně, ptát se a učit se. Jedním z přízemních přínosů přítomnosti jiných fotografů je i snímek se mnou jako fotografem před objektivem a ne za hledáčkem.
Jako třešničku na dortu mi Martin Štěpánek nadělil pokus o nový světový rekord ve freedivingu - i když se při nepřízni počasí měnila konkrétní disciplina, pokus se povedl a já byl při tom. Dlouhotrvající příprava a práce celého týmu vyvrcholila 8. srpna na Blue Hole, která ochránila místo pokusu před silnými větry a vlnami a umožnila dosáhnout s konstatní vahou a bez ploutví hloubky - 83 metrů. Teprve na konci úsilí přichází první gratulace při výstupu z vody.
Zážitků bylo opravdu mnoho a fotografií ještě víc, to do jednoho příspěvku nenacpu.
Na závěr snad už jen poznámku, že Vlasta sice do hloubek nešla, ale její fotografie ze šnorchlování jsou nad místními útesy někdy lepší než moje.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Moc pěkná fotka... Kdy budou ty ostatní???

Aspoň pár :-)

Martin řekl(a)...

Po vyřazení nepovedených jich stále ještě zbývá 1031.

Předevčírem jsem si dopřál Tokinu 12-24, vychvalované široké sklo a tak vrším další a další stovky zkušebních snímků.

Anonymní řekl(a)...

Tak TOKINA AF 12-24/4,0 je i na mém shortlistu hraček nutných k zakoupení :-)

Kde jsi to prosím koupil?

Já se chlácholím, že to potřebuji především k dokumentování práce - nasvětlení venkovního kostela se musí zdokumentovat krátkým sklem...

Martin řekl(a)...

Ta TOKINA je věc!!! Člověk si musí dát pozor, aby nestál moc daleko, protože jinak to vypadá jak pohled zdálky.
Zkreslení širokého skla, to je otázka motivu a záměru, protože někdy to nevadí, někdy zase až moc.
Koupil jsem ho u Oehlingů, tak nízkou cenu nikdo nemá a měl jsem ho za 24 hodin doma.
Nebyla někde řeč o burčáku? Vzal bych to tam sebou, abyses podíval.

Anonymní řekl(a)...

Tokina - No taky to asi koupím na oehling.cz, mají opravdu nejlepší ceny u nás.

I když... Brácha nakupuje běžně na e-bay a tam jsem to našel (nové z obchodu), za 395,- USD což je cena ještě o nějakých 30% nižší než u nás a s poštovným to vychází na rozdíl 15 - 20%. Tož uvidíme a zvážíme :-)

Burčák - ač (nebo právě proto?) jsem z vinařské rodiny, burčák vůbec nepiju. Ale jedu ve čtvrtek na večer k našim, tak bych to mohl objednat a vzít. Kolik bys toho chtěl? Jsem teď bohužel zavalen prací, takže k Vodičkovi v pátek nejedu, ale mohl bych to nechat u Foundryho - v ten čtvrtek a on by to v pátek mohl vzít do Prahy - jestli teda jede... Případně bych ti to mohl předat někde v Brně - není problém třeba u benzinky OMV na dálnici před sjezdem na Bohunice...

Anonymní řekl(a)...

Omlouvám se ještě, za poněkud opožděnou reakci. Pro rychlejší komunikaci ohledně burčáku mi napiš prosím na e-mail - blaha@helios.cz