07 října 2006

Rozhledna

Velmi rychle vyrostla na kopci nad městem nová, dřevěná rozhledna. Včera večer k sobě poutala pozornost ohňostrojem, dneska byla slavnostně přestřižena páska ke vstupu.
Počasí bylo ještě vynikající, na pěší výšlapy jak dělané a tak jsme vyrazili kolem Balákovy a Malotovy chaty přes Finiš na Královec.
Nad chatami jsme si připomněli místo dávných procházek, "naše" borovice ztloustla. Ta paní, co kdysi lezla do rozsochy jako do křesla, tak ta je pořád jako proutek.

Rozhledna stojí na kopci nad Finišem - líní se k ní dostanou po vrstevnici od parkoviště u Chaty na Královci.


Výhled stojí za to. Pamětníci tvrdí, že za dobrého počasí je vidět vršek Hostýna. Dneska bylo sice pěkně, ale nad horizontem opar a ten pohledům do dálky nepřeje.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Hezké fotky, škoda, že jich není více. (Snad na Rajčeti?) Co Nikon, spokojenost? Jaké máte objektivy?

Já jsem si pořídil polarizační filtr a většinou to vypadá lépe než bez - právě fotky krajin a s oblohou.

Martin řekl(a)...

Vítku,
fotek je hodně, ale na rajče se pořád nemohu dostat.
D 200 je pohádka, samozřejmě ještě ani nevím, co všechno dokáže, ale zatím jsem spokojen s rychlostí, přesností zaostřování, zvládnutým rozsahem kontrastů a možností automaticky dopočítávat citlivost ISO v horších světelných podmínkách - 1600 je fajn a dosud jsem nepoužil "noise reduction high ISO".
Objektivy jsem začal se základním 17-50/2,8 Tamron - to je nový speciál s vynikající kresbou a světelností v plném rozsahu. Doplnil jsem to portrétním Nikkorem 50/1,4. Ten je sice jako míněný jako základ pro klasický formát, ale ta světelnost!!!
Telata mám dvě - jeden z bazaru od Škody - Nikkor 70-200/4-5,6 a z výprodeje slevněný Tamron 70-300/4-5,6 za 3333,-. S těma jsem zatím moc nedělal, to chce čas a příležitost a námět a stativ atd.

Anonymní řekl(a)...

Tak dobré světlo! Má švagrová, co s bratrem žijí v Sydney, učí na univerzitě fotografii a fotí pro několik prestižních australských časopisů a posledních 15 let nedržela v ruce nic jiného než Hasellblad (no dobrá, občas teda si vzala i něco jiného, ale opravdu jen občas) odolávala digitálu až do loňska a pro začátek si pořídila stejný aparát jako máte teď vy.

A občas pošle (asi aby mne naštvala) fotky, které práská, jak říká, jen tak po cestě do práce... A z nich je vidět, že Nikon D 200 fotí opravdu velmi velmi dobře.

Ostatně já mám Canona 350 D už téměř rok a pořád se učím (a pořád mne překvapuje).

Anonymní řekl(a)...

To nebyl Anonymous, to jsem byl zase já...

Martin řekl(a)...

Anonymní Vítku,
po té dvoustovce už mohu snít jen o Hasselbladovi s digitální stěnou Phase One, ale to by bylo opravdu nad úroveň mých kvalit a zájmů.

Canon jako takový byl mnohokrát proklepáván ze všech stran a ještě před dvěma měsíci jsem se rozhodoval mezi D30 a D5. Příchod Nikona D80 srazil cenu D200 a bylo rozhodnuto. Canon 350 není špatný a v něčem je vynikající, ale je to plastikařina a já tu váhu musím cítit v ruce. A navíc už jsem tolikrát s kamerou praštil, že jen kov mi dává trochu jistoty o přežití. D5 je pořád ještě drahá a plný formát je zbytečně veliký, což se odrazí i na velikosti a váze objektivů.

Takže více světla! A hlavně času.